Patrząc wstecz, można zauważyć że balony reklamowe towarzyszą nam już od bardzo wielu lat. W tym czasie zmieniały swoje oblicze, ale non stop zachowywały pierwotny kierunek i formę, w jakiej występują. Co warto wiedzieć o balonach? Jak ewoluowały przez minione dekady? Czy balony reklamowe od zawsze występują w takiej postaci, w jakiej znamy je dziś? Oto krótki przewodnik po tym, jak balony się zmieniały. Dawniej balony z nadrukiem nie występowały w tak olbrzymiej liczbie jak dziś. Było to spowodowane znacznie mniejszymi możliwościami produkcyjnymi oraz technologią, która nie była rozwinięta tak mocno jak dziś. Pomimo tego, podstawowe balony reklamowe nie zmieniły swojego wyglądu. W dalszym ciągu przypominają kulistą piłkę i są wykonywane z lateksu. Właśnie jeżeli chodzi o lateks, zaszły największe zmiany. Materiał ten ma za zadanie zatrzymywać sprężone powietrze, którego ciśnienie nadaje balonowy, charakterystyczny kształt. W latach 80 XX wieku balony reklamowe decydująco zmieniły swój wizerunek. Z prostych przedmiotów stały się fantazyjnymi dziełami sztuki, przedstawiającymi zarówno standardowe kształty zwierząt, jak również osoby i ludzi, a także bajkowe postaci. Do grona balonów dołączyły również balony reklamowe napełniane helem. Ta chwila była przełomem, która sprawiła że reklama nabrała zupełnie nowego wymiaru.
A jak dziś balony reklamowe się sprawują? Czy w dalszym ciągu są tak dobrym sposobem reklamowania się, czy należy je zastąpić czymś innym i skuteczniejszym? Wiele osób spiera się o to, czy balony z nadrukiem w dalszym ciągu są tak pomocne w reklamowaniu usług. Okazuje się że zdania są podzielone, ale w większości jak zwykle znajdują się głosy, że balony reklamowe były, są i będą jedną z najlepszych form marketingu, pozwalających nam zaprezentować swoje logo lub pozostałe dane adresowe, przy pomocy wygodnego przekazu na jednej z dwóch stron balonu. Bo właśnie w taki sposób umieszczane są na nich nadruki, dzięki czemu w jednej chwili są widoczne z co najmniej dwóch różnych stron.